علت سفت شدن شکم بعد از عمل لیپوماتیک

  • 2023-03-02T10:57:00+03:30

امروزه بسیاری از افراد که به دنبال از بین بردن چربی های اضافی بدن و همچنین داشتن تناسب اندام می باشند، اقدام به انجام عمل لیپوماتیک می کنند. با استفاده از این عمل جراحی می تواند چربی های زائد بدن را از بین بردن و به فرم دهی بدن اقدام کرد. بر اساس این روش، نه تنها می توان چربی های شکم را از بین برد، بلکه امروزه عمل لیپوماتیک بر روی دست ها، پاها، پشت و باسن نیز انجام می شود. از این رو، گستره این نوع عمل جراحی بسیار بالاست. ولی با این حال، یکی از اصلی ترین نقاطی که امروزه بر روی آن عمل لیپوماتیک انجام می شود، ناحیه شکم است. با این وجود، یکی از نگرانی ها و دغدغه های که افراد دارند، سفت شدن شکم بعد از انجام لیپوماتیک است. به همین دلیل در این مطلب می خواهیم علت سفت شدن شکم بعد از عمل لیپومایتک را بررسی کنیم.

آشنایی با عمل لیپوماتیک

در صورتی که دارای چربی های زائد در بدن خود می باشید، که این چربی ها با ورزش کردن و یا انجام رژیم های غذایی از بین نمی رود، در این صورت، می توان گفت که شما فرد مناسبی برای انجام عمل لیپوماتیک می باشید. انجام عمل لیپوماتیک شکم سبب می شود که چربی های قسمت های مورد نظر بدن از بین برود. بعد از این که عمل جراحی لیپوماتیک انجام شد، پوست به دلیل داشتن خاصیت ارتجاعی خود را با شرایط جدید سازگار می کند. البته در ابتدا کمی افتاده باقی می ماند که به مرور زمان برطرف می شود. همین مسئله سبب می شود، که بعد از عمل جراحی بسیاری از افراد نگران سفت شدن شکم باشند.

علت سفت شدن شکم بعد از عمل لیپوماتیک

مطابق با مقدار چربی که با استفاده از عمل لیپوماتیک از بدن خارج می شود، می توان گفت که پوست شکم افتاده و چروکیده می شود، البته این مساله طبیعی است و به مرور زمان برطرف می شود، با این حال، می توان با انجام برخی ورزش ها و فعالیت های ورزشی روند بهبود را تسریع کرد. انجام دادن تمرینات قدرتی و همچنین داشتن رژیم غذایی مناسب می تواند به سفت شدن شکم بعد از عمل کمک نماید.

پیش از این که عمل لیپوماتیک انجام شود، پزشک متخصص ابتدا بررسی های لازم را انجام می شود و پیشینه پزشکی متقاضی را بررسی می کند. بعد از آن اقدام به تعیین نواحی مختلف بدن برای لیپوماتیک می کند و مطابق با قسمت های تعیین شده عمل لیپوماتیک انجام می شود. بر اساس نظر و صلاح دید پزشک متخصص زیبایی مواد بی حسی برای بیهوشی موضعی و یا عمومی به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. نحوه و طریقه انجام لیپوماتیک به این صورت است که ابتدا پزشک متخصص زیبایی سوراخ های را در بافت های چربی به وجود می آورد و بعد لوله کوچکی به اسم کانولا را وارد بافت های چربی می کند. حرکت های ارتعاشی که لوله دارد، موجب می شود که بافت های چربی خرد شود و به این صورت چربی ها تخلیه گردد.

در صورتی که پوست فرد متقاضی دارای خصوصیت و حالت کشسانی داشته باشد، بعد از اینکه بافت های چربی از بدن خارج شد، پوست مجدد به بافت های خود می چسبد و سبب سفت شدن پوست ناحیه شکم می شود.

چرایی سفت شدن شکم بعد از انجام عمل لیپوماتیک

یکی از بزرگترین مزیت هایی که عمل لیپوماتیک دارد، سفت شدن شکم بعد از آن است. به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد علاقمند و تمایل به انجام آن دارند. دلیل و علت سفت شدن شکم بعد از انجام عمل لیپوماتیک به مکانیزم کار و عملکرد این روش ربط دارد.

سفت شدن شکم بعد از این عمل جراحی می تواند دائمی و همیشگی باشد. با این وجود، باید رژیم غذایی مناسب را رعایت کرد و ورزش های هوازی انجام داد. تا نتیجه آن بهتر شود. از این رو توصیه می شود، بعد از عمل به تغذیه خود دقت کنید و از غذاهای کم چرب، سبزیجات، میوه ها، حبوبات و غیره اشتفاده نماید. استفاده از گوشت را به حداقل کاهش دهید و از ویتامین ها به ویژه ویتامین ث استفاده نماید.

بنابراین به طور کلی باید گفت که یکی از نقاط مثبتی مه بعد از انجام عمل لیپوماتیک دیده می شود، از بین رفتن و شل شدگی پوست است.